MČR dorostu

23.07.2011 12:44

    Ve dnech 24.-26.6. proběhlo ve Zlíně Letní mistrovství České republiky dorostu. Pro mě to znamenalo jediné, pokusit se po roce a půl zase získat na republice zlato, což se mi povedlo naposledy v zimě 2009. Druhým spíše snem pro mě bylo získat nominaci na EYOF a věřil jsem tomu, že by to mohlo vyjít. Na dorost jsme odjížděli už ve čtvrtek v poledne společně s mojí sestrou a Káťou Iblovou z žateckého oddílu. Trénink v bazénu jsme vynechali a se vším jsme počkali až na páteční polední rozplavání. Večer už jsem byl nervní a s přibližujícími se závody se nervozita stupňovala jako již obvykle.

    V pátek jsem v klidu vstával kolem desáté hodiny a těšil se na svůj první start. Rozplavání začínalo ve 13:00. Na závěr rozplavání jsem si zaplaval nějaké sprinty a věděl jsem, že padesátku poplavu někde na hranici osobáku. Samozřejmě 50 kraul byla hned první disciplína. Na nic jsem nečekal a zkusil jsem zaplavat co nejrychleji už v rozplavbách. A to se mi taky povedlo, první start a první osobák. Do finále jsem postupoval jako favorit o vteřinu před ostatními soupeři. Následovala doplňková 50 znak, kde jsem taky překonal svůj osobní rekord a trošku nečekaně jsem z 5.místa postoupil do finále. Podvečerní finále se blížilo poměrně rychle a s ním i šance konečně zase vybojovat titul mistra ČR. První finále, nejkratší kraulový sprint, snažil jsem se co nejvíce omezit chyby z rozplaveb a to se taky podařilo. Čas byl ještě o desetinu rychlejší a nakonec jsem po roce a půl opět získal zlato na MČR v čase 24,60. Následovalo 50 metrů znak, nervozita nebyla skoro žádná. Znak je přeci "jen" doplňková disciplína, když jsem ale dohmátl, viděl jsem, že jsem skončil o 4 setiny čtvrtý. Nejdříve mi to nevadilo, ale s odstupem času na mě dolehlo to, jak je to k naštvaní, když vám někdo o takový kousek sebere další medaili :)).

    V sobotu mě čekala především kraulová dvoustovka a souboj s Mícou, letošním nejlepším plavcem mého ročníku. Postup z rozplaveb jsem si pohlídal, ale druhá stovka hodně bolela. Začal jsem to řešit, ale pak jsem to hodil za hlavu a připravoval se na odpolední finále. Nezbývalo mi nic jiného než se pokusit mu ujet hned ze začátku a držet si před ním odstup vzhledem k jeho dobré vytrvalosti. Rozjeli jsme opravdu rychle asi o vteřinu rychleji než při mém osobáku. Dokonce i poslední obrátku jsem obracel před ním a věřil jsem, že to bude vyrovnané až do posledních metrů. Bohužel, mně síly pomalu, ale jistě docházely a on si jel pořád svoje tempo. Ještě do půlky posledního bazénu jsem se držel, ale pak mi na pár metrech ujel. Nakonec jsem skončil druhý 0.7s za svým osobákem. Následovala kraulová čtyřstovka, kterou nemá ani cenu komentovat. Protože když hlava nechce, tak vás přestanou poslouchat i ruce. Byl jsem prostě smířený s tím, že ji dobře nezaplavu a to byla chyba. V zimě to musím napravit :)

    Poslední den jsem měl před sebou už jen královskou disciplínu, 100 kraul. Stejně jako na padesátku jsem nastupoval s nejrychlejším časem. Původně jsem chtěl zaplavat naplno už rozplavby, jenomže to nevyšlo. Nezdá se to, ale přeci jen ten třetí den už na mě dolehla i únava hlavně psychická. Rozplavby tedy odplavány na postup z prvního místa. Odpolední finále stálo za to, opět jsem čekal velký souboj s Mícou, a tak to taky bylo. Jako sprinter jsem mu uplaval na první padesátce téměr o vteřinu a věděl jsem, že mě v té druhé jako vytrvalec bude hodně stahovat. Věřil jsem, že si náskok udržím. Blížil se hodně rychle, ale já už znovu prohrát nechtěl. Zavřel jsem oči a udělal jsem co nejrychleji pár posledních temp. Po pohledu na časomíru jsem zjistil, že jsem si uhájil vítězství o 28 setin a získal tak do sbírky druhou zlatou medaili.

    Největší sen a cíl pro tuto sezónu jsem si ale bohužel nesplnil. Chtěl jsem se nominovat na EYOF (Evropský olympijský festival mládeže) a to se mi nepodařilo. Možná to bylo kvůli tomu, že tuhle sezónu jsem prodělal nejvíc zranění za celou mojí kariéru, možná to bylo tím, že jsem se na to zbytečně moc upínal už od začátku. Proč se mi to nepodařilo už asi nikdy nevymyslím, v nominaci jsem skončil na 5.místě a odjeli 4 junioři. Třeba to vyjde na nějakou další soutěž příště, třeba ne, určitě bude ještě spoustu příležitostí, jak tento neúspěch napravit :).

 

Diskusní téma: MČR dorostu

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek