Jarní cena Prahy

23.04.2011 16:44

Dne 16.4. se v bazénu v pražském Podolí konala Jarní cena hlavního města ČR, Prahy. Na tyto závody se sjelo celkem 491 závodníků narozených v letech 1995 - 2002 ze 44 oddílů, většina z ČR, avšak přijelo i pár závodníků z Polska.

Závody již tradičně začínaly nejkratším kraulovým sprintem. Můj první závod téměř po 2 měsících, na dlouhém bazénu letos vůbec poprvé. A hned nejkratší trať, kde záleží na každém malém "uprdnutí" :-). Moc jsem nevěděl, co od padesátky čekat, přeci jen v tomto období rychlost tolik netrénujeme. Byl jsem tedy zvědavý, jak rychle se dostanu do maximální frekvence. Pomalá startovní reakce, vyvlnění si ani nepamatuji, ale těch pár temp po něm mám v hlavě ještě teď. Takhle pomalu jsem padesátku ještě asi nerozjížděl. Než jsem se chytnul do svého obvyklého tempa první polovina bazénu byla za mnou. Pak už to ale jelo úplně samo, nadechl jsem se možná ještě 2x a už byla přede mnou krásná žlutočerná dotyková deska OMEGA. Na start jsem šel s tím, že chci zkusit zaplavat padesátku pod 25s (osobák 25,40), nakonec byl můj výsledný čas 24,78. Takhle rychle, jsem to opravdu nečekal, ale měl jsem obrovskou radost. Vyšel mi první závod a tak jsem doufal, že všechny ostatní mi vyjdou také. Moje vystoupení pokračovalo spíše doplňkovou znakovou stovkou, kde jsem si vytvořil osobák o 4,5s a skončil třetí za jihlavským znakařským duem Vlčan - Kružík :-). Posledním dopoledním startem bylo 200 metrů kraul. Závod, na který jsem nejvíce těšil a nakonec nejvíce zkazil. Plán byl rozjet první stovku pod 57 a pak vydržet druhou stovku někde kolem 1:00. V polovině závodu to ještě vypadalo na docela slibný výkon, rozjel jsem za 57,05. Ze břehu jsem ale dostal jasný signál, abych přidal. Bohužel k tomu, abych nasazené tempo vydržel, mi nepomohlo to, že už v polovině závodu jsem vedl o 4 sekundy a jel sám na sebe. Třetí a čtvrtá padesátka byla pomalejší a pomalejší. Nakonec jsem zajel druhou stovku hluboko nad minutu a výsledný čas byl mírně za očekáváním (1:58,46). Ovšem tento výkon znamenal dle bodových tabulek FINA 2008 695 bodů a jak se později ukázalo i to stačilo na nejlepší bodový výkon závodů.

Odpolední program začal jak jinak než sprintem, tentokrát však znakovým. S troškou štěstí jsem po diskvalifikaci 1 z nejlepších znakařů ročníku 1995 opět zvítězil a jen 3 setinky mi chyběly k prolomení 30s hranice. Pak ale přišel na řadu poslední důležitý start závodů, 100 kraul. Královská discplína, ani vlastně nevím, kdo vymyslel, že zrovna tahle discplína bude "ta královská", ale to označení se mi líbí. Po první padesátce jsem obracel v čase 25,73, což je momentálně nejrychlejší čas na 50 kraul v ročníku 1995. Bohužel ten dojezd byl zase "jen" průměrný a výsledný čas 53,77 sice je novým osobním rekordem, ale měl jsem i na víc. Pak následovala opět jen doplňková stovka motýlková, kde jsem se na 0,5s přiblížil k minutové hranici, kterou se pokusím atakovat na závodech již příští týden.

Abych celkově shrnul závody. Celkem 6 osobních rekordů, nejlepší výkon závodů a 5 vítězství. Zdálo by se, že lépe se mi ani vydařit závody nemohly. Bohužel mě trošku mrzí časy na 100 a 200 kraul, kde jsem již v polovině trati měl dostatečný náskok a nedokázal se vybičovat k lepším výkonům. Doufám, že na Mezinárodních závodech v Ústí to dopadne o něco lépe a nebude nouze o vyrovnané a napínavé souboje.

Diskusní téma: Jarní cena Prahy

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek